Dumnezeu are dreptul sa faca ce vrea

In alt judet al Moldovei, in Neamt, am facut repetate campanii de evanghelizare care tot asa au adus un mare numar de oameni la cunostinta adevarului si unii au spus da Domnului Isus Hristos si Cuvantului Lui, altii au spus nu. Eu cred ca foarte multi din cei care au spus nu si nu numai aici ci si in toate campaniile multi din cei care au spus nu ulterior sau intors la Dumnezeu pentru ca Dumnezeu lucreaza prin Cuvantul semanat.

Am avut experienta aceasta nu aici in Neamt ci in alta localitate. O persoana cand am ajuns in zona acolo si m-au vazut au venit la mine, au dat mana cu mine si m-au intrebat ma mai cunosti? Si am zis “asa cunosc multa lume, este posibil sa te cunosc dar nu stiu de unde te cunosc.” Zice “eu sunt ala care te-am injurat si n-am vrut sa stau de vorba si pana la urma am stat de vorba dar m-am rugat asa, m-am rugat ca sa ma lasi in pace. Si-a spus numele si mi-am adus aminte de el si am fost uimit sa vad cum Dumnezeu lucreaza si dupa ce trece campania de evanghelizare prin Cuvantul care a fost semanat. Si de asta spun ca in multe locuri eu cred ca Dumnezeu a intors la El multe din persoanele care au spus nu sau care s-au rugat superficial.

In judetul Arges am intalnit o persoana care spunea ca a venit la el un pocait si i-a deschis Biblia si i-a aratat din Cuvantul lui Dumnezeu care este adevarul, ca nu este ceea ce preotii spun si adevarul este ce spune Biblia si a aratat din Biblie si a spus lucrurilor pe nume, a fost foarte impresionat de lucrul asta si a zis “dar pe mine nu m-a interesat nimica, nici ce spune preotul, nici ce spune Biblia, si omul asta a insistat la mine sa spuna o rugaciune si am facut rugaciunea asa numai ca sa plece, sa ma lase in pace.” Si spune ca Dumnezeu dupa aceea l-a adus intr-o stare foarte critica in care Duhul Sfant i-a adus aminte ca a facut o promisiune lui Dumnezeu. Atuncea el s-a intors la Dumnezeu cu adevarat si spunea “de la o rugaciune spusa superficial mi se trage mie pocainta si relatia mea cu Dumnezeu.”

Si aici in Targu Neamt au fost foarte multe marturii, foarte multe persoane care s-au intors la Dumnezeu din cauza ca romanii din Piatra Neamt au fost foarte inchisi la Evanghelie si au refuzat Cuvantul lui Dumnezeu. Foarte putine persoane au vrut sa stea de vorba cu noi, mai putine s-au hotarat. Atunci cu fratele care era acolo in zona si cu care am umblat ca sa predicam Evanghelia oamenilor, omul acesta avea o inima pentru Dumnezeu extraordinara. Avea un trecut impresionant pentru ca omul acesta pe timpul ocupatiei comuniste, pe timpul oranduirii comuniste a avut de suferit foarte mult din pricina Cuvantului lui Dumnezeu si omul asta a gazduit in casa lui adunarea. Adunarea pocaitilor din Targu Neamt era in casa lui si din cauza ca el n-a vrut sa inchida adunarea care era in casa lui, securitatea l-au arestat, i-au luat locul de munca. El era absolvent al facultatii de litere, era profesor de romana si de franceza, era foarte bun in ce facea si l-au dat la munca fortata in mina. Si spune el “frate, am facut 32 de ani vagonetar de mina, profesor de romana si de franceza si in timpul asta securitatea mi-a timorat familia, mi-a bagat frica si groaza in copii.”

Si s-a intamplat un lucru asa de dureros, asa de neinteles pentru mine. Am vazut acolo ca Dumnezeu are dreptul sa faca ce vrea. Familia aceasta a fost asa de greu incercata pe timpul lui Ceausescu din cauza credintei. Au fost asa de prigoniti din cauza aceasta, asa de mult au avut de suferit din cauza aceasta incat copiilor acestei familii li s-au dezgustat si au inceput sa urasca Evanghelia, Biblia, Cuvantul lui Dumnezeu, au urat adunarea, au urat tot ceea ce se lega de Dumnezeu. Si o durere grea si neimaginat de greu de dus si de suportat a zis fratele ca lucrul asta ma va duce in tarana pamantului. Chiar atunci cei doi fii ai lui care-i avea, unul era inginer programator, absolvent de IT, celalalt era asistent medical, unul a plecat definitie in America si celalalt a plecat definitiv in Italia ca sa nu mai auda de la parintii lor, sa nu li se mai spuna de pocainta, sa nu li se mai spuna de Dumnezeu, sa nu li se mai spuna ca trebuie sa se pocaiasca. Oamenii astia au iesit si au plecat din casa parinteasca pentru totdeauna.

Si fratele chiar atunci cand am facut acea campanie acolo fiii lui au plecat si el s-a despartit de ei plangand si spunea “n-am sa-i mai vad niciodata pentru ca eu nu mai am mult de trait.” Simtea lucrul asta si purta durerea aceasta in suflet si a zis pentru ca romanii nu vor sa se pocaiasca a zis ca vom merge la tigani si asa am si facut. Pe malul Ozanei acolo in Targu Neamt, de-o parte si de alta a raului Ozana ce-a frumos curgatoare a lui Creanga daca va aduceti aminte sunt case in care locuiesc tiganii, facute de ei si locuiesc acolo intr-o stare foarte simpla. Si este cartierul lor acolo in afara orasului pe malul Ozanei unde ei locuiesc.

Un lucru foarte interesant aici a fost ca noi mergeam la ei in mod personal, la casele lor si le vesteam Evanghelia si foarte multi dintre ei se intorceau la Dumnezeu, dar la un moment dat fratele a avut o idee stralucita din partea lui Dumnezeu si a zis “frate, hai sa mergem la seful lor, la Bulibasa. Bulibasa locuia in Targu Neamt si avea o casa impunatoare care avea sigur un etaj daca nu doua, o casa mare, imensa, cu lux. A avut indrazneala asta sa ne ducem la el si am fost primiti cu foarte mare placere de el. Am intrat la el in casa si era foarte uimit pentru ca eu eram o persoana necunoscuta lui, fratele il cunostea, si a intrebat surprins ce se intampla, carui fapt datoreaza vizita aceasta. Atunci fratele in cateva cuvinte a explicat introducerea si m-a prezentat ca a venit un misionar si uite asta fac misionarii. Misionarii stau de vorba cu oamenii despre Dumnezeu, povestesc oamenilor despre Dumnezeu ca oamenii sa poata sa fie mantuiti. Cand a auzit bulibasa ca oamenii pot sa fie mantuiti a intrebat cum vine asta si a cerut sa-i explic mai multe.

Atunci bineinteles ca am intrat in subiect in mod direct si i-am prezentat Evanghelia la modul cel mai simplu pentru ca omul asta desi avea o stare materiala foarte buna din punct de vedere intelectual nu prea era pus la punct si atuncea a trebuit sa-i prezint Evanghelia intr-un mod foarte simplu cu exemple practice din viata ca omul asta sa inteleaga. Slava Domnului ca omul asta a inteles. El spunea ca este un om de afaceri si nu stiu prea multe introduceri, dar stiu un singur lucru, ce trebuie sa fac sa am lucrul asta daca tot spuneti ca se poate, cat ar costa, ce m-ar costa pe mine sa fac lucrul asta? Atunci i-am spus “vedeti, aici este mare problema pentru ca lucrul asta nu este cu bani. Lucrul asta din punct de vedere financiar, economic, pe noi nu ne costa nimica, dar sa nu credeti ca pe Dumnezeu nu l-a costat.” Pe Dumnezeu l-a costat ce a avut mai scump in cer. Deci din cauza ca lucrul asta este inacesibil financiar sau economic, deci omul nu-l poate dobandi sub nici-o forma, indiferent cat de multa avutie pentru ca viata, sangele, jertfa Domnului Isus Hristos nu are pret, adica este prea mare pretul ca sa poti sa exprimi o valoare. Bine atunci, daca ati spus ca se poate, atunci cum se poate. Si cand am deschis Evanghelia la Ioan acolo in primul capitol si i-am spus ca numai la cei care-l primesc pe Isus Hristos El ii naste din nou, ii face copiii Lui. A zis “da, ma gandeam eu ca trebuie sa fie asa ceva.”

Un pic s-a gandit omul asta si m-am gandit ca avea o gandire de afacerist pentru ca el a spus “domnule, aparent lucrul asta este foarte simplu, dar lucrul asta iti ocupa toata viata si zice tot ce-am cladit pana acuma si ceea ce am in viata mea totul se darama.” Atunci i-am spus “nu, nu se darama, trebuie daramat.” I-am spus ca trebuie daramat tot, pusa temelia si dupa aceea cladesti cu Isus impreuna cu El. Pe Isus cladesti cu tot cu El. Explicandu-i lucrurile astea el a inteles foarte bine si a zis ca “da, o sa trebuiasca sa schimbe multe lucruri din viata lui, dar a zis ca se merita sa faca lucrul asta.” I-am spus ca asta este cea mai buna afacere pentru ca dumneata ii dai lui Dumnezeu toate pacatele si toate mizeriil dumitate si El iti da in schimb viata vesnica. Cum sa nu fie buna afacerea asta? Asta este cea mai buna afacere, cea mai profitabila. Si a zis ca da, la asta nu s-a gandit, am dreptate. Bun, haideti sa dam pacatele lui Isus Hristos pentru ca el a muri pentru ele si sa ne dea el in schimb viata vesnica.

Am fost surprins sa constat ca desi avea autoritate fata de ceilalti tigani din zona stia foarte multe lucruri. El a spus ca nu stie sa se roage. Bineinteles ca ne-am rugat impreuna, l-am ajutat ca sa se roage, l-a primit pe Domnul Isus Hristos. Asa o bucurie in viata omului asta, asa de bucuros, a zis “domnule, da-mi voie sa te imbratisez, da-mi voie sa te pup, da-mi voie, am asa o bucurie.” Bineinteles ca ne-am imbratisat, l-am felicitat si am plecat.

A fost foarte interesant ca nu a mai trebuit sa mergem la fiecare in case pentru ca el a dat telefon acolo in zona in cartierul ala si le spunea cand veti vedea o masina albastra trecand prin apa Ozanei, toti ca unul sa iesiti acolo pe pajiste, pe iarba la soare ca o sa vie fratele si o sa predice Evanghelia si sa ascultati Cuvantul lui Dumnezeu, sa va pocaiti, sa va intoarceti la Dumnezeu, ati auzit ma? Si asa se intampla. In fiecare zi cand treceam prin apa Ozanei acolo nu era un pod dar din cauza ca era zona de munte era piatra dedesubt sub apa si apa nu era prea mare si puteam trece prin vad cu masina. Cand vedeau ca trece masina prin apa si trece pe partea cealalta a Ozanei ei toti ieseau si veneau acolo si ascultau Cuvantul lui Dumnezeu. Foarte multi dintre ei s-au intors la Dumnezeu, foarte multi dintre ei si-au pus viata in mana Domnului Isus Hristos.

Fratele acesta a fost marginalizat, a fost desconsiderat de cei din adunare pentru ca spuneau ei ca a umplut adunarea de tigani, dar inaintea lui Dumnezeu sufletul lor este tot atat de valabil si tot atata pret are in ochii lui Dumnezeu ca si sufletul unui roman. Lucrul asta m-a facut sa inteleg care este fundamentul rasismului si ce poate aduce rasismul si foarte greu oamenii astia au aceptat lucrul asta ca sa stea la un loc cu fratii de etnie roma. Dar stiu sigur ca-n Imparatia lui Dumnezeu va fi loc pentru toti si El este vrednic sa primeasca toata slava, toata cinstea si gloria in veci. Amin.

About alisucamyahoocom

Acest blog a fost creat in urma auzirii eperientelor traite de fratele Viorel Savencu in campaniile de evanghelizare la care dansul a participat incepand cu anul 1977. Fratele Viorel ne spune: "Inainte de a incepe povestirea propriu-zisa vreau sa spun cateva cuvinte referitoare la faptele Duhului Sfant in viata credinciosilor. Aceste fapte ale Duhului Sfant nu s-au oprit in Cartea Faptele Apostolilor. Ele continua in fiecare zi in vietile noastre, a fiecaruia in parte, si cred cu tarie ca Duhul Sfant nu s-a oprit in Cartea Faptele Apostolilor. Aceste fapte, aceste evenimente, aceste minuni, pe care Dumnezeu le face m-am gandit sa le povestesc pentru ca le-am trait efectiv in viata mea, le-am vazut cu ochii mei, cum Dumnezeu lucreaza si am decis lucrul asta in spiritul a ceea ce spune David in Psalmii lui ca "Il voi lauda pe Domnul din toata inima mea, voi istorisi toate minunile Lui." Asta spune el in Psalmul 9. Apoi in Psalmul 145 tot David spune cateva cuvinte foarte interesante legate de lucrul asta. Spune ca "Fiecare neam de om sa laude lucrarile Tale si sa vesteasca ispravile Tale cele mari! Voi spune stralucirea slavita a maretiei Tale si voi canta minunile Tale. Oamenii vor vorbi de puterea Ta cea infricosatoare, si eu voi povesti marimea Ta." Aceste marturii din campaniile de evanghelizare demonstreaza, arata, ca Dumnezeu chiar se implica, Dumnezeu chiar lucreaza atunci cand omul lui Dumnezeu se pune la dispozitia Lui.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

