Biserica trebuie sa acomodeze si oamenii cu dizabilitati

dizabilitatiIntr-o alta localitate din Judetul Neamt, in orasul Piatra Neamt am fost atunci, am avut o campanie foarte buna. Dumnezeu s-a implicat acolo desi cum de obicei se intampla pregatirile au fost cam slabe daca nu chiar n-au fost. Un lucru interesant care Dumnezeu l-a scos asa ad-hoc la iveala acolo a fost ca am putut sa prezentam Evanghelia la o comunitate mica, dar care cred ca exista in toate comunitatile, un fragment al comunitatii persoanelor cu disabilitati. Fratele cu care eu am umblat avea o relatie de prietenie cu seful acestei comunitati care era un fost politist si care a avut nefericirea sa fie intr-un accident de masina in care a ramas fara picioare si era acum intr-un carucior fara rotile si el a devenit seful acestei comunitati. Ei aveau o fundatie acolo si toti s-au organizat in modul asta ca sa poata sa fie prezentati de cineva ca sa isi poata cere drepturile catre autoritati si asa mai departe. A fost foarte interesant lucrul asta si mi-a ramas in minte faptul ca in momentul in care fratele a vorbit cu seful acestei fundatii el a spus “maine dimineata la ora 10 eu ii aduc pe toti acolo la sediu.” Am stat si m-am gandit cum poate omul asta sa-i aduca pe ceilalti daca el are nevoie sa fie adus. A fost foarte interesant ca era foarte inimos omul asta si se vedea ca era foarte bataios. Se lupta pentru orice lucru. Bineinteles ca foarte multe dintre persoanele cu dizabilitati care au venit acolo au venit insotite de persoanele care se ocupa de ei si va dati seama ca dintr-odata numarul s-a dublat.

A fost foarte interesant si este o realitate lucrul asta, si cel putin la nivelul Romaniei este o realitate, ca persoanele astea cu dizabilitati sunt abandonate sub multe aspecte. Sunt abandonate de autoritati, de familie si suferinta pentru cei care nu au dizabilitati psihice, pentru cei care au dizabilitati fizice este foarte greu. Pentru ceilalti care au dizabilitati psihice ei nu sufera cel putin la nivel psihic pentru ca asa sunt ei si inteleg la nivelul lor. Insa aicea sunt persoane cu probleme de psihoacuzie, surdo-muti, persoane care sunt fara picioare efectiv, fara maini. Sunt si persoane cu handicap cu sindromul Down, sunt si persoane care sunt retardate mintal, dar cei mai multi sunt cu mintea intreaga vreau sa zic si pot intelege. A fost interesant ca au venit si persoane care aveau probleme de retard mintal dar Cuvantul lui Dumnezeu a fost folositor pentru tutorii lor. Bineinteles ca am organizat acolo o gustare, ceva fructe, am stat la o masa si am avut o stare de vorba asa relaxata si in care foarte multe persoane care au avut intrebari legate de lucrul asta, de mantuirea lor si au fost foarte interesati sa afle ce va face Dumnezeu cu mantuirea celor care nu inteleg.

Trebuie sa recunosc ca n-am putut sa le dau un raspuns care sa fie pe placul lor. Aici Dumnezeu nu-si schimba principiul de mantuire, modul de mantuire prin care El mantuieste, jertfa Domnul Isus Hristos si punct. Acuma interesant este ca tot Dumnezeu a ingaduit ca ei sa se nasca asa, asa cum spuneau si ei de fapt. Pana la urma am dat raspunsurile dar asa cum spuneam nu in modul in care ei se asteptau. Insa persoane dintre cele care erau cu mintea intreaga si chiar inteligente au inteles Cuvantul lui Dumnezeu, au inteles chemarea lui Dumnezeu si am avut literatura, tratate, foarte multe persoane mi-au cerut Biblii si multi dintre ei au promis ca vor veni la biserica ca-i intereseaza mantuirea si ca ei au inteles Cuvantul lui Dumnezeu si ar putea sa se roage. Cineva chiar mi-a zis “eu as putea face rugaciunea asta, dar vreau mai intai sa ma duc sa vad cum este acolo, ce este acolo, unde ma voi duce, daca-mi place, toate lucrurile astea vreau sa inspectez spunea el, inainte de a face pasul asta pentru ca eu sunt o persoana care am probleme.” Si va dati seama ca aici noi pocaitii avem probleme si nu stiu in cate biserici exista un loc rezervat pentru persoane cu handicap, nu stiu in cate biserici este aces special pentru persoane cu handicap. Eu n-am vazut multe biserici. Din cauza asta spun ca pocaitii aicea ar trebuie sa modifice anumite lucruri si ar trebui sa se implice la lucruri de-astea. Pentru ca omul asta spunea asa “da, eu merg la biserica dar daca scari sunt acolo cine ma urca pe mine scarile?” Si am vazut ca avea dreptate. “Sau sa presupunem ca trebuie sa merg la toaleta, cum merg eu la toaleta?” Si sunt foarte multe situatii si intrebari de tipul asta. Am vazut si am fost nevoit sa-i dau dreptate. Am vorbit cu fratele si si el spunea ca aici este o mare carenta a pocaitilor ca acesul si posibilitatile si locurile din biserica nu au avut deloc in vedere si persoanele cu handicap.

A fost un timp si motiv de cercetare si pentru noi pentru abordarea si pentru planuri de viitor in ceea ce priveste amenajarea spatiilor, amenajarea conditiilor, amenajarea locurilor pentru persoane cu dizabilitati sau cu un anumit handicap. Asta a fost acolo un timp foarte binecuvantat, un timp in care Dumnezeu chiar a lucrat si vreau sa spun ca a lucrat si in vietile noastre, nu numai in ale celor care nu-l cunosc pe Dumnezeu.

About alisucamyahoocom

Acest blog a fost creat in urma auzirii eperientelor traite de fratele Viorel Savencu in campaniile de evanghelizare la care dansul a participat incepand cu anul 1977. Fratele Viorel ne spune: "Inainte de a incepe povestirea propriu-zisa vreau sa spun cateva cuvinte referitoare la faptele Duhului Sfant in viata credinciosilor. Aceste fapte ale Duhului Sfant nu s-au oprit in Cartea Faptele Apostolilor. Ele continua in fiecare zi in vietile noastre, a fiecaruia in parte, si cred cu tarie ca Duhul Sfant nu s-a oprit in Cartea Faptele Apostolilor. Aceste fapte, aceste evenimente, aceste minuni, pe care Dumnezeu le face m-am gandit sa le povestesc pentru ca le-am trait efectiv in viata mea, le-am vazut cu ochii mei, cum Dumnezeu lucreaza si am decis lucrul asta in spiritul a ceea ce spune David in Psalmii lui ca "Il voi lauda pe Domnul din toata inima mea, voi istorisi toate minunile Lui." Asta spune el in Psalmul 9. Apoi in Psalmul 145 tot David spune cateva cuvinte foarte interesante legate de lucrul asta. Spune ca "Fiecare neam de om sa laude lucrarile Tale si sa vesteasca ispravile Tale cele mari! Voi spune stralucirea slavita a maretiei Tale si voi canta minunile Tale. Oamenii vor vorbi de puterea Ta cea infricosatoare, si eu voi povesti marimea Ta." Aceste marturii din campaniile de evanghelizare demonstreaza, arata, ca Dumnezeu chiar se implica, Dumnezeu chiar lucreaza atunci cand omul lui Dumnezeu se pune la dispozitia Lui.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

